KNVB-pilot 'Alle jeugdtrainers in de basis'

9 november 2020 19:00

RKVV Dommelen heeft opleiden van trainers hoog in het vaandel. Er zijn in verleden veel (jeugd)trainers opgeleid en op dit moment volgen zo'n 20 jeugdtrainers de basismodule JVTC. De KNVB is een project gestart om in de toekomst alle jeugdtrainers een basisopleiding te geven, als ze aan de start gaan als jeugdtrainer. RKVV Dommelen neemt dit seizoen deel aan de pilot van dit project en zo'n 20 startende trainers, verdeeld over de hele jeugd, worden binnen deze pilot opgeleid.

Het doel van dit project is om alle jeugdvoetballers een jeugdtrainer te bieden die in de basis gekwalificeerd is om binnen zijn of haar rol de spelers te begeleiden, training te geven en wedstrijden te begeleiden. Het resultaat is dat jeugdspelers in een veilige leeromgeving, optimaal spelplezier hebben en zich van daaruit kunnen ontwikkelen, en daarnaast langer blijven voetballen.

Deze "opleiding" bestaat uit een aantal online activiteiten en één praktijkbijeenkomst, welke voor Dommelen op za. 9 januari 2021 zal plaatsvinden. De trainers die deelnemen zijn vrijwel allemaal gestart in seizoen 2019-2020 of later en actief bij één van onze jeugdteams of mini's.

36 Verenigingen uit heel Nederland doen mee aan deze pilot, waaronder RKVV Dommelen. RKVV Dommelen heeft al jaren een opleidingsplan en veel ervaring met opleidingen, waardoor een pilot als deze binnen Dommelen een mooie plek heeft. Deze pilot moet feedback vanuit de startende trainers opleveren, waarmee de basis-opleiding nog verder verbeterd wordt.

Meer informatie vind je in dit artikel.

20-21 jeugd jeugdopleiding knvb opleidingen