Vertrouwenspersoon

Leden van RKVV Dommelen kunnen te allen tijde een beroep doen op de vertrouwenspersoon die aan de vereniging is verbonden. Hij/zij maakt geen deel uit van het bestuur en ook niet van het trainers- of leiderscorps. De (externe) vertrouwenspersoon voor RKVV Dommelen is Anja Valk-Bierings.

vertrowenspersoon.jpg

Anja Valk-Bierings.

Wat doet een vertrouwenspersoon?

Een vertrouwenspersoon biedt in eerste instantie een luisterend oor bij zaken waar je niet makkelijk over praat. Het gaat hierbij voornamelijk om (seksuele) intimidatie, pestgedrag en/of geweld, maar er kunnen ook andere zaken zijn die je graag met iemand bespreekt die onafhankelijk is en die buiten de situatie staat. Een vertrouwenspersoon luistert, geeft raad, bemiddelt en kent de mogelijkheden om hulp te krijgen of een officiële melding te doen.

Zit je zelf in een situatie waarbij je een vertrouwenspersoon kunt gebruiken? Maak je je zorgen om iets of iemand in de vereniging en wil je dit met iemand bespreken? Neem dan contact op met de vertrouwenspersoon door een mailtje te sturen naar; [email protected] en geef aan dat je de vertrouwenspersoon wilt spreken en eventueel waarom.