Trainersbegeleiding en -opleiding Pupillen

Beste trainer,

Zoals bekend steken we bij Dommelen veel tijd in het informeren, ondersteunen, begeleiden en opleiden van onze jeugdtrainers en -coaches. Om deze service nog beter te kunnen invullen, hebben we een overzicht gemaakt van de vele mogelijkheden binnen onze vereniging. (buiten de bestaande trainersbijeenkomsten)
De vraag is om het formulier onderaan deze pagina individueel in te vullen en ons zo te informeren hoe wij jou nog beter kunnen helpen. Mocht je vragen hebben over het formulier of over dit onderwerp, aarzel dan niet om contact met je coördinator op te nemen.

Hieronder lichten we de in het formulier genoemde onderwerpen kort toe.

Bijeenkomst 'de basis van voetballen'
Tijdens deze bijeenkomst behandelen we met elkaar de diverse technische uitvoeringen en bijbehorende termen van het voetbalspelletje. Duur = 1 moment (avond, zaterdagochtend) van +- 2,5 uur.

Welkomstprogramma KNVB
Om iedere (startende/onervaren) jeugdtrainer nog beter te ondersteunen, heeft de KNVB het Welkomstprogramma ontwikkeld, bestaande uit enkele e-mails, een zgn. Aftrapmodule (praktijkbijeenkomst) en toegang tot een unieke omgeving/kennisbank voor jou als trainer, met o.a. toegang tot Rinus, de online assistent-trainer. De Aftrapmodule is de praktijkbijeenkomst hiervan, op ons eigen sportpark, waarbij je in slechts één avond de belangrijkste basisonderdelen van het trainen en coachen leert en ontzettend veel waardevolle tips krijgt.
Duur = 1 moment (avond) van 2,5 uur en totaal 1 uur voor- en achteraf.

JVC-module KNVB
De basismodule Jeugdvoetbalcoach (JVC) is een opleiding die bedoeld is voor beginnende, onervaren, jeugdtrainers, waarin training geven, coachen van wedstrijden en begeleiden van de spelers centraal staan. Het is een uitbreiding op het Welkomstprogramma waarin in de bijeenkomsten dieper ingegaan wordt op het trainen, coachen en begeleiden van jeugdspelers. Duur = 4 momenten (avond) van 2,5 uur met totaal 4 uur opdrachten.

Avondje Rinus KNVB
Met de tool/app ‘Rinus’ heb je als jeugdtrainer gratis toegang tot honderden oefeningen, kant-en-klare trainingsschema’s en kun je inspiratie opdoen om jeugdvoetballers optimaal te laten genieten van wat zij het liefste doen: voetballen. Tijdens dit 'Avondje Rinus' leer je Rinus beter kennen en nemen we je mee hoe deze leuke oefenstof gebruikt om te komen tot een goede en gevarieerde training voor jouw team.
Duur = 1 moment (avond) van +- 2,5 uur.

Trainersbegeleiding rondom training
We volgen de trainers van 1 team specifiek bij een training, waarbij we van begin tot eind aansluiten. Vooraf wordt de training (inhoud + doel) gedeeld en is er voor de traning een kort voorgesprekje over de invulling. Achteraf vindt ook een (korte) evaluatie plaats, waarbij ook afspraken naar de toekomst gemaakt worden.
Duur = 1 (of 2) moment tijdens je eigen training incl. voor- en nagesprek

Trainersbegeleiding rondom wedstrijd
We volgen de trainers van 1 team specifiek bij een thuiswedstrijd, waarbij we van begin tot eind aansluiten. Vooraf wordt de wedstrijd (en de invulling van de coaching/begeleiding) via een kort voorgesprekje besproken. Achteraf vindt ook een (korte) evaluatie plaats, waarbij ook afspraken naar de toekomst gemaakt worden.
Duur = 1 (of 2) moment tijdens je eigen wedstrijd incl. voor- en nagesprek

Opleiding Pupillentrainer KNVB
Deze opleiding is een vervolg op JVC en/of Welkomstprogramma. Deze opleiding bestaat uit 6 bijeenkomsten, waarbij nog verder ingegaan wordt op het trainen, coachen en begeleiden van pupillen. Daarnaast worden er dieper ingegaan op de leeftijsspecifieke kenmerken, de inhoud van de training en de coaching tijdens wedstrijden. Naast de 6 bijeenkomsten is er een zelfstudie-deel en voer je opdrachten uit bij je eigen team.
Duur = 6 bijeenkomsten (evt. op andere locatie) en zelfstudie + opdrachten.

Trainersbegeleiding & -opleiding pupillen

(bv. Jo9-2 of 'mini's')