Word jij onze nieuwe clubheld?

19 april 2024 15:45

Nederland is de kampioen van het verenigingsleven. Ons unieke voetballandschap is een lappendeken van clubs, verspreid over het hele land. Een voetbalclub op fietsafstand voor vrijwel iedereen. Het voetbal is ons tweede huis.

Op en rond de velden worden vriendschappen voor het leven gesloten. Het amateurvoetbal staat midden in de samenleving en is voor vele generaties de basis van ons sociale leven. We zijn een echte vereniging als iedereen zich thuis voelt. Want we hebben allemaal één gemeenschappelijke deler: de liefde voor het voetbal.

Vrijwilligers zijn cruciaal

Om het voetbal en RKVV Dommelen zo toegankelijk mogelijk te houden als dat het nu is, moeten we blijven werken aan de inzet van vrijwilligers. De voornaamste reden om als vrijwilliger aan de slag te gaan is het (ervaren van) plezier in het voetbal. Daarnaast zijn ook de contacten met anderen en de mogelijkheden om iets terug doen voor de vereniging vaak genoemde redenen.

Als men instapt in een rol als vrijwilliger dan zal dit vaak zijn als trainer/coach of scheidsrechter. De verdere vrijwilligersloopbaan is ook vrij helder. Na de start als trainer/coach of scheidsrechter, groeit een vrijwilliger vaak door naar een andere rol binnen de vereniging. De huidige vrijwilligers zien hun rol als iets wat er gewoon bij hoort als lid van de vereniging. Het is daarnaast voor alle vrijwilligers erg belangrijk dat zij met hun inzet de vereniging, en de leden, kunnen helpen.

"Word een Clubheld"

DE KNVB is daarom de campagne "Word een Clubheld" gestart. Zij laten met behulp van verhalen van huidige vrijwilligers zien hoe leuk en tof het is om als trainer, scheidsrechter, bestuurder of commissielid aan de slag te gaan. We dagen iedereen uit om via de quiz "welke rol pak jij" te ontdekken welke rol het beste bij jou past en hopelijk daarna deze rol ook bij RKVV Dommelen te gaan invullen.

Heb je vragen over vrijwilligerswerk bij onze vereniging? Stuur een mail naar [email protected] of meld je bij één van de bestuursleden of coördinatoren.

02_ODB_KNVB_VRIJWILLIGERS_16x9.jpeg

23-24 clubheld knvb vrijwilligers