17 opgeleide trainers!

8 juli 2021 11:00

Op vrijdag 17 juni hebben we de interne KNVB JVTC-opleiding afgerond met 17 trainers! Deze trainers (van mini's t/m Jo13) zijn nu in bezit van een KNVB-certificaat. De opleiding bestond uit 3 bijeenkomsten (rondom trainingen en wedstrijden), een terugkombijeenkomst en het maken van diverse opdrachten.

De volgende trainers behaalden het KNVB JVTC-certificaat : Bart Wilbers (Jo13-2), Bodi Stevens (mini's), Dennis Cats (Jo11-3), Erik van Gerwen (Jo10-1), Geert de Vries (mini's), Hans Mollen, Jeroen Smolders, Rob Kox en Marcel Cats (allen Jo8-2), Rob van Bommel (mini's), Joost Ceelen (Jo10-1), Mark Verhees (Jo10-2), Sam Rutten (Jo12-1), Stefanie Schouten (Jo11-2), Wilfrank Rooyakkers (Jo9-1) en Mark en Tom van Sebille (beiden Jo8-1). Allen gefeliciteerd met dit mooie resultaat!

Opleiden trainers
Het begeleiden, scholen en uiteindelijk opleiden van trainers binnen RKVV Dommelen is een belangrijk onderdeel van het beleid binnen de jeugdopleiding. Door de trainers regelmatig bij elkaar te brengen en ook tijdens hun trainingen en wedstrijden actief te begeleiden, ontstaat er nog meer enthousiasme en betrokkenheid bij de trainers, wat uiteindelijk leidt tot deze grote groep opgeleide trainers.

Breed informeren en opleiden
Binnen de contacten met de trainers, waaronder deze cursus, worden ook andere thema's en onderwerpen aangehaald en behandeld. Bij de afsluiting op vrijdag 17 juni is er bijvoorbeeld lang stilgestaan bij zaken als 'omgaan met (afwijkend gedrag van) kinderen', 'contacten met ouders', 'pesten en plagen' en interesse tonen in de kinderen, bijvoorbeeld i.r.t. school. Het creeren van een plezierige en veilige voetbalomgeving binnen het team en vereniging is daarin een belangrijk speerpunt voor de vereniging.

KNVB JeugdVoetbal TrainerCoach (JVTC)
Deze opleiding bestaat uit 3 bijeenkomsten en 1 terugkombijeenkomst voor iedere cursist. Tijdens de bijeenkomsten wordt er altijd getraind of wedstrijd gespeeld, waarmee de trainers aan slag gaan en andere trainers observeren. Daarnaast maken de cursisten enkele 'zelfscans' waarin ze aangegeven wat goed gaat en waarin ze nog beter willen worden.  Tevens maken ze 5 opdrachten, rondom het eigen team en kijken ze video's over het trainen/coachen van jeugd.

Vervolg
Komend seizoen worden er weer meer trainers opgeleid en worden er 4 bijeenkomsten georganiseerd voor alle trainers in de jeugdopleiding. Tevens zijn er enkele trainersbegeleiders actief binnen de diverse categorieen om de trainers tijdens de trainingen en wedstrijden te begeleiden.

IMG_5735.jpg

(op de foto ontbreekt Sam Rutten)

20-21 jeugdopleiding opleidingen