Burgemeester op werkbezoek bij RKVV Dommelen

13 december 2018 16:45

Afgelopen maand heeft burgemeester A. Ederveen een werkbezoek gebracht aan onze vereniging. Hij deed dit op uitnodiging van Raadslid dhr. Fred Emmerik. Een klein beetje verlaat kwamen beide heren aan in onze kantine waar een aantal vrijwilligers aanwezig waren om in gesprek te gaan met de burgemeester.

Het was een fijn, open en gemoedelijk gesprek met alle aanwezigen. De burgemeester was benieuwd hoe het met de vrijwilligers zat binnen onze vereniging en of we alles nog wel gedraaid konden krijgen. Hij gaf aan zich heel goed te realiseren dat verenigingen niet zonder vrijwilligers konden en was daarom dan ook benieuwd hoe dit binnen RKVV Dommelen verliep. Gelukkig mogen wij als vereniging nog niet klagen al merken we wel dat het moeilijker wordt om vrijwiligers te vinden. De burgemeester ging toen persoonlijke alle aanwezige af met de vraag wat ze binnen de vereniging deden en hoe lang. Al snel kon de conclusie getrokken worden dat er heel wat vrijwilligers aanwezig waren die tot het meubilair van de vereniging gerekend mogen worden, maar ook een aantal die pas kort vrijwilliger zijn geworden. De burgemeester ging hierop in met de vraag waarom deze vrijwilliger zich dan had aangemeld bij de vereniging en liet duidelijk merken zeer geïnteresseerd te zijn in de personen achter de vrijwilliger en zijn beweegredenen om een vrijwilligerstaak op zich te nemen. Zonder de vrijwilligers zouden de kosten voor o.a. contributie omhoog gaan als alles betaald geregeld zou moeten worden. Op de vraag vanuit de vrijwilligers waar straks het zoontje van de burgemeester zou gaan voetballen gaf de burgemeester het antwoord; “hij gaat niet voetballen, maar hockeyen”  Daar is er binnen de gemeente maar één vereniging van en dan doe je het altijd goed, vervolgde de burgemeester zijn antwoord. Ja, maar de contributie is een stuk duurder en je bent toch wel min of meer verplicht om een vrijwilligerstaak uit te voeren, past dat nog wel in de strakke agenda van de burgemeester was de directe tegenvraag! Verdikkeme antwoordde de burgemeester, dan wordt het misschien toch wel een voetballer!! Laat hem dan maar naar Dommelen komen ging het in koor!
De burgemeester en dhr. Fred Emmerik hebben zich tijdens het aangename gesprek een goed beeld kunnen vormen hoe het er binnen onze vereniging aan toe gaat en hoe de vele vrijwilligers zich inzetten om deze mooie vereniging draaiende te houden. Uiteraard is het ook nog even over de wensen van de vereniging gegaan. Er zijn een aantal zaken die we graag zouden verbeteren zoals een 2de kunstgrasveld en het opknappen van de kleedkamers. Met betrekking tot het laatste heeft de burgemeester de kleedkamers bezocht en zich een beeld kunnen vormen over de staat hiervan. Uiteraard heeft hij hier geen mening over, dat is aan de politiek.

Na ruim een uur ging de burgemeester met dhr. Emmerik naar een volgende afspraak en was het plezierige werkbezoek alweer voorbij!

gemeente