Alle kinderen kunnen voetballen bij RKVV Dommelen !

17 april 2019 12:00

In de gemeente Valkenswaard moeten alle kinderen deel kunnen nemen aan sport-, cultuur- en schoolactiviteiten. Om dit te bereiken hebben de gemeente Valkenswaard, Stichting Leergeld Valkenswaard e.o., Jeugdsportfonds Brabant en Jeugdcultuurfonds Brabant de handen ineen geslagen. Gezinnen die het niet breed hebben kunnen rekenen op een financiële tegemoetkoming.

De regeling is bedoeld voor kinderen van 4 tot en met 17 jaar in gezinnen met een kleine beurs. Dit betekent een inkomen lager dan 120 % van het bijstandsniveau. Via deze regeling worden kosten voor contributie, sportkleding of -materialen vergoed. Voor sport geldt een maximale vergoeding van € 225,- per jaar. De betalingen gaan rechtstreeks naar de vereniging of leverancier. Het aanvragen van een bijdrage van het Jeugdcultuurfonds gaat via de ‘intermediair’; in Valkenswaard is dat Stichting Leergeld. Een flyer met meer informatie over de regeling is te hier te vinden.

Signaleringsfunctie
Alle betrokkenen bij RKVV Dommelen hebben een belangrijke signaleringsfunctie. Trainers, begeleiders en zeker ouders binnen onze club kunnen signalen opvangen die wijzen op financiële problemen. Denk hierbij aan een kind wat elke week enthousiast komt trainen, maar toch stopt. Een gezin wat de contributie structureel niet of te laat betaalt. Of een kind wat al jaren op te kleine of versleten sportschoenen loopt, omdat men geen nieuwe kan betalen. Als vereniging kunnen wij de ouders van die kinderen wijzen op deze regeling. Op die manier zorgen we er samen voor dat alle kinderen in de gemeente Valkenswaard kunnen sporten en bewegen.

Meer informatie over Stichting Leergeld, vind je hier : http://www.leergeld.nl/valkenswaard/

Indien je meer wilt weten over de mogelijkheden, dan aarzel niet om contact op te nemen met de jeugdcommmissie via jeugdvoorzitter Peter van Herk.

gemeente leergeld