Bericht van onze voorzitter (4) : Vakantie in zicht……..

24 juli 2020 20:00

Via onderstaande column houdt onze voorzitter Luciën van den Heuvel ons (spelers-leden-vrijwilligers-ouders-supporters) op de hoogte van de ontwikkelingen binnen RKVV Dommelen in deze corona-tijd.

Beste spelers, leden en vrijwilligers van onze mooie voetbalvereniging,

We verkeren nog steeds in een bijzondere situatie mag ik wel zeggen. Het schemerlichtje aan het einde van de tunnel waar ik de vorige keer over sprak is inmiddels een helder licht geworden. De door het kabinet aangekondigde versoepelingen zijn inmiddels ingegaan per 1 juli j.l. Dit betekende voor iedereen weer wat meer vrijheden. De sportkantines mochten, mits ze aan de strenge corona voorschriften voldeden, weer open, al duurde het nog even voordat ook de veiligheidsregio hier ook toestemming voor gaf, overigens zonder verdere verscherpte maatregelen.

Dat was tegelijk voor het bestuur een lastige knoop om door te moeten hakken. Gaan we open en kunnen we aan alle gestelde eisen voldoen? Het ging nog maar om ca. 3 weken dat het seizoen echt voorbij zou zijn. Dat heeft het bestuur dan ook doen besluiten om onze kantine gesloten te houden opdat we ons goed kunnen voorbereiden om in het nieuwe seizoen corona-proof te kunnen starten. Ondertussen wordt er in de hele maand juli lekker doorgetraind en hier wordt dan ook gretig gebruik van gemaakt door diverse teams.  Per 31 juli tot 9 augustus a.s. is het sportpark dicht. Op 9 augustus hervat onze selectie de trainingen voor het nieuwe seizoen en op 10 augustus starten de jaarlijkse voetbaldagren. We mogen weer veel voetbaltalentjes ontvangen, al zijn het er dit jaar een paar minder vanwege de coronamaatregelen. Kortom we kijken al weer uit naar de start van het nieuwe seizoen.

We waren de afgelopen weken een echt sportpark doordat we Dédé dans, Tonido en ook de dansgarde van CV de Pintenwippers hebben mogen ontvangen. We kijken terug op een fijne samenwerking en zijn er trots op dat we zo deze verenigingen vooruit geholpen hebben. Het moest allemaal buiten plaatsvinden en gelukkig waren de weergoden ons zeer goed gezind.

In mijn vorig schrijven had ik het over het nieuwe camerasysteem dat was opgeleverd. Wat ik toen jammer genoeg vergeten ben te vermelden is dat dit camerasysteem aan de voetbalvereniging geschonken is door de Club van 100 i.v.m. hun 25 jarig jubileum op 17 november. Graag wil ik dit bij deze rechtzetten en namens onze vereniging de Club van 100 ontzettend bedanken voor deze geweldig mooi geste en bijdrage aan het stukje veiliger maken van ons sportpark. Tevens wil ik hierbij namens onze vereniging de Club van 100 alvast feliciteren met dit mooie jubileum. Daar komen we in november nog wel op terug.

Ons sportpark is hiermee in ieder geval weer een stukje veiliger geworden. Er zullen nog 2 camera’s toegevoegd worden. Deze worden bij de nieuwe kleedkamers geplaatst , één per gezamenlijke hal. Ook komen er per gezamenlijke hal nieuwe lockers met electronisch slot te staan, waar kostbare bezittingen in opgeborgen kunnen worden. Over de kleedkamers gesproken, kijk op onze website om de vorderingen bij te houden. De nieuwe structuur van een gezamenlijk hal voor 4 kleedkamers is al gerealiseerd, de vloer is gestort en de wanden zijn gestuuct. Na de bouwvakvakantie wordt er begonnen met het tegelwerk, plafond en nieuwe gietvloer. Als alles volgens planning blijft verlopen worden de kleedkamers uiterlijk 15 september opgeleverd. Mogelijk is dit eerder als alles mee zit. Het straatwerk voor de kleedkamers zal ook opnieuw gelegd worden. Ik ben ervan overtuigd dat het ontzettend mooie kleedkamers worden, waar we de komende jaren weer goed mee vooruit kunnen.

Aan het einde van deze maand zullen de financiële jaarstukken klaar zijn en weten we wat het uiteindelijke negatieve resultaat op de balans zal zijn. Het is minder dan we dachten bij aanvang van de crises, maar zal toch nog aanzienlijk zijn. Het bestuur zal met deze gegevens in de hand de begroting voor het komend seizoen gaan opmaken. Ondanks het negatieve resultaat blijven we toch optimistisch. We zijn een gezonde vereniging die een stootje kan opvangen. Een ding is 100% zeker; er kan en er zal ook komend seizoen weer volop gevoetbald worden op ons sportpark!

En over dat voetballen komend seizoen gesproken, wil ik graag nu alvast iedereen op het volgende attenderen;  Na de voetbaldagen zal onze kantine (en sportpark)weer opengaan voor iedereen, belangrijk hierbij is dat iedereen zich aan de coronamaatregelen dient te houden die gelden bij deze openstelling van de kantine. Aanwijzingen in de kantine, op het terras, het sportpark en aanwijzingen van het kantinepersoneel dienen altijd opgevolgd te worden. Op deze manier zorgen we er samen voor dat we gezond blijven en de kantine en het sportpark open blijven. Hierbij zal de 1,5m maatregel cruciaal zijn. Ik weet zeker dat we met elkaar hier zorg voor gaan dragen, ons er aan houden en elkaar erop aan gaan spreken.

Voor nu rest mij enkel nog iedereen een hele fijne zomervakantie toe te wensen. Blijf je thuis of ga je op vakantie in Nederland dan wel naar het buitenland, geniet ervan maar, “Wees voorzichtig, blijf gezond en let een beetje op elkaar”!

Luciën van den Heuvel
Voorzitter RKVV Dommelen