Spelregelwijzigingen v.a. seizoen 19/20 (6t6 en 8t8)

28 juli 2019 10:45

Met ingang van het nieuwe seizoen 2019-2020 zijn er enkele nieuwe spelregels van toepassingen, bij de wedstrijden vanaf Onder 8, 9 en 10 (6 tegen 6) en Onder 11 en 12 (8 tegen 8). Deze nieuwe spelregels zijn dus ook van toepassing op deze teams van Dommelen.

Vanaf het seizoen 2017-2018 spelen de Onder 8 t/m Onder 12 - teams in aangepaste wedstrijdvormen. (kleinere veldjes / minder spelers. Sinds dat seizoen wordt er ieder seizoen geevalureerd en mede op basis van de uitkomsten zijn voor het seizoen 2019/’20 enkele spelregelwijzigingen doorgevoerd in zowel de 6 tegen 6 als 8 tegen 8 wedstrijdvorm.

Deze aanpassingen zijn de volgende, bij zowel 6 tegen 6 als 8 tegen 8 :
  • Achterbal : de keeper of een veldspeler mag de bal voortaan ook indribbelen, naast inpassen of schieten.
  • Hoekschop : de speler die de hoekschop neemt, mag ook direct op doel schieten en scoren.
Alle informatie omtrent het pupillenvoetbal is te vinden op deze website van de KNVB. Hier vindt je o.a. de antwoorden op je vragen middels een Q&A.

Uitgebreide informatie over pupillenvoetbal is ook te vinden op onze website, onder kopje 'beleid' en dan 'pupillenvoetbal'.

19-20 pupillen spelregels