RKVV Dommelen gaat voor duurzaam

1 november 2018 20:30

Op onze club wordt veel geconsumeerd in plastic. Soms kan dat niet anders, of we proberen daar wat aan te doen. Neem bijvoorbeeld de kartonnen i.p.v. plastic koffiebekers en de plastic bierglazen. Veel sportdranken en water zitten in allerlei varianten van plastic flesjes met een plastic dop. En daar willen en kunnen we wat mee gaan doen!

Bar-le-Duc is een actie gestart om plastic flessen in te zamelen en heeft daar een “incentive” aan vast gekoppeld waarbij een mooi geldbedrag te winnen is. De kantineploeg vraagt daarom uw medewerking om deze inzamelactie tot een succes te maken. De opbrengst ervan gaat ook naar duurzame projecten die op het verlanglijstje van de club staan zoals o.a. zonnepanelen en LED-verlichting rond de velden.

Waar mogelijk investeert de club in duurzaamheid, dit soort duurzame investeringen kosten geld waar we (nog) niet over beschikken. Vandaar dat we deze actie starten om plastic flesjes (en doppen) in te zamelen zodat deze, via recycling, hergebruikt kunnen worden.

In de kantine staan speciale Bar-le-Duc inzamelboxen voor de flesjes (alle merken plastic flesjes worden geaccepteerd).   Dus als je frisdrank in pet-fles koopt: lege flessen in de Bar-le-Duc box. Ook als je thuis je dorst met flesjes lest kun je deze meenemen naar de club en ze zo voor onze duurzame projecten “doneren”.

Let op! Alleen de 'Bar-le-Duc' - containers zijn voor deze inzameling bestemd!  De reguliere afvalbakken worden voor “normaal” afval gebruikt!

We rekenen op jullie medewerking in dit streven tot een verantwoord gebruik van verpakkingen bij onze leden en vragen ook de ouders hier aan mee te werken. Bedankt!

Kantine RKVV Dommelen

Meer info: http://www.bar-le-duc.nl/meestduurzamesportclub/