Nieuw in seizoen 17-18 : seniorenteam op zaterdag

24 juli 2017 9:00

In het seizoen 2017-2018 zullen een aantal nieuwe zaken aangepast of geintroduceerd worden in het voetbal algemeen of bij RKVV Dommelen specifiek. In deze rubriek zullen we in de komende weken diverse ontwikkelingen delen.

RKVV Dommelen tracht ieder seizoen ieder lid, jeugd of senior, man of vrouw, zo optimaal mogelijk in te delen in de meer dan 40 teams die wij hebben. Daarbij is de overstap van jeugd naar senioren een lastige, daar in deze leeftijdsfase studie, relatie, interesse in voetbal of andere redenen een rol gaan spelen in de beslissing om te blijven voetballen.

Vorig seizoen hebben we een compleet seniorenteam (Dommelen 7) op kunnen richten, met dankzij de inzet van enkele jeugdige kartrekkers die de begeleiding van dit team op zich genomen hebben.  Het afgelopen seizoen lag er weer een uitdaging, daar diverse spelers vanuit de A-jeugd (o19) naar de senioren over moest i.v.m. de leeftijd en er waren diverse spelers vanuit buiten Dommelen die in een vriendenteam wilde spelen. Hierdoor is het idee ontstaan om een Zaterdag-seniorenteam ("Zaterdag 2") op te richten waardoor deze spelers wel op zaterdag, wat hun voorkeur is, kunnen blijven voetballen. Theo vd Ven was intussen bereid gevonden om een rol te spelen in de trainingen op de donderdagavond, hun vaste trainingsavond en overige personen in de begeleiding zouden door de spelers zelf gezocht worden.

Hierdoor is er voor het eerst in het bestaan van RKVV Dommelen een zaterdag-senioren-team (behalve de Veteranen) in een officiele KNVB-competitie. Met dit zaterdagteam biedt Dommelen bijna alle verschijningsvormen van competitievoetbal aan, aan haar leden. Belangrijk is dit aanbod, waardoor deze jeugdigde leden betrokken blijven bij de vereniging en zij wekelijks kunnen genieten van het mooie voetbalspelletje !

17-18 senioren za2