Pieter van Engelen geslaagd voor KNVB cursus HJO A

4 februari 2017 9:30

Na een intensief jaar is onze Jo19-1 trainer Pieter van Engelen dinsdag 31 januari jl. geslaagd voor de KNVB Cursus Hoofd Jeugdopleiding A. Deze nieuwe cursus van de KNVB stelt verenigingen in staat een eigen trainer of coordinator op te leiden tot 'intern docent'.

RKVV Dommelen wil de komende seizoenen de opleiding van haar eigen jeugdtrainers (en overige vrijwilligers) verder uitbreiden, waarbij Pieter een belangrijke rol gaat spelen als docent van deze opleidingen. Door het behalen van dit certificaat is Pieter daarmee ook gecertificeerd om de komende jaren namens de KNVB deze cursus binnen onze vereniging te gaan geven.

Belangrijk onderdeel van de cursus was het verzorgen van de JVTC (JeugdVoetbal Trainer/Coach) cursus aan 19 startende trainers van RKVV Dommelen. Deze cursus is vrijdag 3 februari jl ook afgerond en daarmee is Dommelen dus, naast Pieter, weer 19 opgeleide trainers, rijker.

Deze opleidingen worden aangeboden onder de vlag van onze ING Academy en mede gefinancierd uit de sponsoring van ING en het Opleidingsfonds wat RKVV Dommelen al diverse seizoenen heeft.

engelen knvb