(VERSLAG) PUPIL V/D WEEK JULIUS STRIJBOS ( ZONDAG 20 JAN DOMMELEN 1 - PSV 1 )

22 januari 2019 8:15

Op zondag 20 jan a.s. bij de wedstrijd Dommelen 1 – PSV 1 is Julius Strijbos de Pupil van de Week. De Pupil van de Week heeft een belangrijke taak om de spelers en staf van Dommelen 1 te ondersteunen tijdens hun wedstrijd. De Pupil meldt zich 45 minuten voor de wedstrijd en krijgt een speciaal tenue. Hij mag tevens samen met de scheidsrechter het veld oplopen, samen met de spelers en onze mascotte Dommel.

Verslag van Julius

Afgelopen zondagmiddag was ik pupil van de week. Het eerste van Dommelen moest deze middag spelen tegen de amateurs van PSV. Het was erg koud maar de zon scheen en ik had er heel veel zin in! De wedstrijd begon om half 3 maar ik moest me al om kwart voor 2 melden boven in de vergaderruimte. Hier kreeg ik een Dommelen-tenue aan en Rachel en Heidi legde uit wat we deze middag gingen doen en ik kreeg een mooie bal. Vervolgens gingen we naar de kleedkamer, zodat ik nog even mee heb kunnen luisteren met de voorbespreking. Daarna begonnen we met de warming-up. Ik deed mee met de warming-up en trapte ook even een balletje met Dommel. Toen we warm waren gingen we nog even naar de kleedkamer voor de laatste aanwijzingen. Ik kreeg wat te drinken en iets lekkers mee voor onder de wedstrijd. Voordat we het veld opgingen was m’n schoenveter weer eens los gegaan, maar geen probleem, deze werd nog snel gestrikt door de aanvoerder van Dommelen! Samen met de spelers, scheidsrechter en Dommel liep ik het veld op. Na het tossen mocht ik scoren voor Dommelen. Dit vond ik wel spannend, wel heel gaaf om te doen! Ik passeerde een aantal spelers en schoot de bal in de rechterhoek. Volgens mij deden ze niet op hun allerbest… Helaas telde dit punt niet. (dit wist ik van te voren, hahaha)

Ik kreeg een trainingsbroek en dikke jas aan, ik nam plaats in de dug-out en kreeg een deken over m’n benen. We speelden echt heel erg goed! We waren beter dan PSV maar de bal wilde er maar niet in. Jammer genoeg lukte het PSV wel om 2 keer te scoren. De laatste was zelfs in de blessuretijd, echt jammer! Bij PSV was ook een super irritante speler (dat vond ik), na wel 6 overtredingen kreeg ie eindelijk een gele kaart. En onze nummer 2 kreeg een bal tegen zijn hoofd, echt super hard, die kwam toen maar even op de bank naast mij zitten.

Echt jammer dat we niet gewonnen hadden maar we waren wel echt beter dan PSV!

Na de wedstrijd zette alle spelers en Paul (hoofdtrainer) hun handtekening op mijn nieuwe bal. Ik kreeg ook een medaille en een certificaat, ondertekend door Paul. Ook vroeg hij of ik vaker kom kijken. Nou, zeker weten!!

Wat was dit een leuke middag, echt super! Dommelen bedankt!

Veel succes met de komende wedstrijden!

Groeten van Julius

Vragenlijst Pupil van de Week

1. Wat is je naam?

Julius Strijbos

1. Op welke dag ben je Pupil van de Week?

Zondag 20 januari
  2. Welke club is je favoriete eredivisieclub?

PSV
  3. Welke voetballer vind je de beste voetballer van Nederland?

Lozano
  4. Welke club is je favoriete buitenlandse voetbalclub?

5. Wie is je favoriete buitenlandse speler?

Messi en Ronaldino (ik kan niet kiezen)
  6. Welke voetballer van het eerste elftal van RKVV Dommelen is je favoriet?

Ik ken geen namen maar de linksbuiten is mijn favoriet.
  7. Wat wordt de uitslag van de wedstrijd?

8. In welk team voetbal je op dit moment?

JO9-1
  9. Op welke positie speel jij?

Linksvoor
  10. Wat vind je van onze voetbalclub?

Heel gezellig
  11. Heb je broertjes en/of zusjes?

1 zus Neele

pupil