Nieuw in seizoen 18-19 : nieuwe wedstrijdvormen voor Jo10-, Jo11- en Jo12-teams

22 augustus 2018 9:00

Vanaf a.s. zaterdag 25 augustus starten onze Jo11-1, Jo11-2 en Jo12-1 ook met nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen. Na de categorien o8 en o9 in het afgelopen seizoen starten zaterdag de categorien o10, o11 en o12 met hun nieuwe wedstrijdvormen. De onder 10 gaat ook 6 tegen 6 spelen en de onder 11 en onder 12 8 tegen 8.

Speciaal voor alle betrokkenen is er een online magazine gelanceerd met daarin alle informatie. Dit magazine is te vinden via de (speciale) website : www.knvb.nl/pupillenvoetbal of rechtstreeks hier. Op onze eigen website is ook meer info te vinden : https://www.rkvvdommelen.nl/598/pupillenvoetbal/

In de week voorafgaand aan de 1e wedstrijden, ontvangen alle ouders van de o11 en o12 een mail met daarin de spelregels van de nieuwe wedstrijdvorm 8 tegen 8.
Daarnaast zullen de ouders in de ouderbijeenkomsten per team geinformeerd worden over deze nieuwe wedstrijdvormen. Tevens zullen wij de ouders betrekken bij de organisatie rondom deze wedstrijdvormen, zodat wij allen samen kunnen blijven genieten van het voetbalplezier van onze teams en de tegenstanders. Evenals in afgelopen seizoen zullen we de ouders vragen deel te nemen aan de zgn. "ouderdienst" waarin we vragen aan de ouders om de veldjes uit te zetten.

Indien er nu al vragen zijn, kunnen deze gesteld worden via het mailadres [email protected].

De nieuwe wedstrijdvormen zijn stapsgewijs ingevoerd. Dit besluit is tot stand gekomen na zorgvuldig overleg met de verenigingen en op basis van uitgebreid onderzoek. In januari 2017 heeft de ledenraad van de KNVB - het hoogste besluitorgaan in het amateurvoetbal - aangeven voorstander van de vernieuwingen rondom de nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen te zijn. Nederland volgt hiermee het voorbeeld van Engeland, Duitsland, Spanje en Portugal, waar al langer op kleinere veldjes, en in kleinere teams wordt gevoetbald.

18-19 6tegen6 8tegen8 knvb o10 o11 o12