Geslaagden Pupillentrainerscursus

9 juni 2018 10:00

Sinds vrijdag 8 juni is Dommelen weer 10 opgeleide Pupillentrainers rijker. Zij rondden de KNVB-Pupillentrainerscursus met goed gevolg af en behaalden zo het welverdiende certificaat. De cursus werd gegeven bij RKVV Dommelen en er werd ook deelgenomen door trainers van Heeze, Someren en Bergeijk.

De opleiding bestond uit twee delen: een cursus- en een ervaringsdeel. Het cursusdeel, met veel praktijk, bestaat uit acht bijeenkomsten van 3 uur en werd op vrijdag-avonden gegeven. Het ervaringsdeel bestaat uit: het minimaal een keer per week gedurende de opleiding trainen en coachen van pupillen. Tijdens dit ervaringsgedeelte voeren cursisten opdrachten uit, de resultaten hiervan werden verzameld in een online portfolio en/of een werkboek.

RKVV Dommelen voert een actief opleidingsbeleid, voor alle vrijwilligers. Voor dit beleid is enkele seizoenen geleden het Plus Opleidingsfonds opgericht, waarvoor onze hoofdsponsor Plus Korner, de Supportersvereniging, Club van 100 en RKVV Dommelen middelen beschikbaar stellen. Dit seizoen zijn er 10 scheidsrechters opgeleid, 10 Pupillentrainers, 1 trainer met UEFA-B (TC2) en is er een AED-opleiding geweest.
Ook in het komend seizoen zal RKVV Dommelen opleidingen aanbieden aan zowel trainers, scheidsrechters als andere vrijwiligers.

Alle geslaagden van harte gefeliciteerd en veel succes met het in de praktijk brengen van hetgeen geleerd is !

knvb pupillentrainer