zes treffers -anwar-janssen!!

27 maart 2017 10:45

Mooi stukje in de trompettercup

Dommelen - Sparta'25: 6-3

Dommelen doet goede zaken na 6-3 winst op Sparta'25

De gevierde man bij Dommelen was ongetwijfeld Anwar Janssen, die de gehele Dommelse productie voor zijn rekening nam. Voor zover bekend niet eerder voorgekomen in de 75 –jarige geschiedenis van RKVV Dommelen. Na een 2-1 ruststand werd het uiteindelijk 6-3. Enigszins geflatteerd echter niet minder verdiend.

Dommelen begon sterk aan de wedstrijd wat in de tweede minuut al resulteerde in een levengrote kans voor Anwar Janssen na een knappe dieptepass van Jur Rademakers, echter hij strandde op de uitgelopen keeper Dominique Leenders. Sparta'25 liet zich niet uit het veld slaan en met goed verzorgd voetbal zocht men steeds meer het Dommelse doel op. Zo ook in de 18e minuut toen de benjamin van Sparta'25, de 16-jarige zeer behendige Rick van Heijnsbergen op rechts werd weggestuurd, die vervolgens zijn man uitkapte en vervolgens de uitgelopen doelman Dennis Soeteman beheerst het nakijken gaf, 0-1. Het voetbal van Sparta'25 was beter verzorgd, maar dat leidde niet tot echt grote kansen voor de mannen uit Beek en Donk. Na een goed half uur spelen trok Dommelen de stand gelijk toen Max van Leeuwen met een mooie steekbal Anwar Janssen opnieuw vrij voor keeper Leenders zette, deze keer faalde hij echter niet en rondde bekwaam af, 1-1. Op slag van rust werd aan de linkerkant Luuk Jansen geen strobreed in de weg gelegd en uit diens strakke voorzet zorgde Anwar Janssen dat Dommelen met een 2-1 voorsprong kon gaan rusten.
In de tweede helft kwam namens Dommelen Jordy van der Heijden voor Max van Leeuwen in het veld en voor Vince Achten kwam Chris Cornelissen opdraven. Dommelen werd meteen na de rust onder druk gezet door Sparta'25. In de 53e minuut ontstond na een hoekschop een scrimmage voor het Dommelse doel. De bal kon maar niet weggewerkt worden, maar de mee opgekomen Bob Klaassen wist hier wel raad mee en schoot de gelijkmaker binnen, 2-2. In dezelfde minuut werd Anwar Janssen diep aangespeeld, de twee centrumverdedigers liepen elkaar in de weg zodoende kreeg Anwar Janssen vrije doorgang om vervolgens de uitgelopen keeper met een bekeken stiftje voor de derde keer te passeren, 3-2. Sparta'25 bleef keurig combineren, maar zoals gezegd echt gevaarlijk werden ze maar zelden en anders vonden ze de hechte Dommelse defensie op hun weg, terwijl aan de andere kant de defensie van Sparta'25 wel erg veel ruimte weg gaf aan de Dommelse voorwaartsen.
Invaller Jordy van der Heijden kwam met mooie acties van de linkerkant een aantal keren goed door en zorgde er met twee assists voor, in de 70e en 75e minuut, dat Anwar Janssen de stand op 5-2 kon brengen. In de 83e minuut wist Rolan van Melis namens Sparta'25 de stand nog op 5-3 te brengen, maar het slotakkoord was wederom voor Anwar Jansen na weer een assist van Jordy van der Heijden, 6-3. Dommelen blijft hierdoor in de kop van de ranglijst. a.s. zondag volgt de lastige uitwedstrijd tegen Reusel Sport.