Dre van Poppel in Oranje ?

1 februari 2017 7:45

RKVV Dommelen heeft Dre van Poppel genomineerd in kader van de KNVB-actie 'Jouw vrijwillier in Oranje'. Door deze nominatie maakt hij kans op een plek in Oranje rondom de wedstrijd Nederland - Italie op di. 28 maart.

Onderstaande motivatie is door RKVV Dommelen ingestuurd :

Je hebt vrijwilligers en buitencategorie vrijwilligers. Bij RKVV Dommelen zet Dre zich minimaal 15 uur per week in voor onze vereniging zonder daar zelf enig belang bij te hebben. Vandaar dat Dre naar onze mening tot de laatste categorie vrijwilligers behoort. Als gepensioneerde blijft hij niet achter de geraniums zitten maar steekt de handen uit de mouwen en dat is meer dan welkom want in een vereniging als de onze zijn altijd genoeg klusjes te doen. Dre staat daarbij altijd voorop en het maakt niet uit of hij daarvoor nu een hamer, schroevendraaier of schop moet hanteren, of met zijn blote handen moet werken, hij is van alle markten thuis en pakt alle klusjes, zonder klagen aan. Van lampen vervangen tot doelnetten hangen, tot lijnen van de velden, tot reparatie aan ballenhokken en andere materialen, voor Dre is niets een brug te ver. Zijn vaste tijd is maandagochtend, wanneer hij als lid van de wekelijkse klusploeg acte de presence geeft en daar de meest voorkomende klusjes oppakt en samen met de andere vrijwilligers invult. Buiten de individuele waardering is deze nominatie ook een waardering naar deze vrijwilligers, die gezamenlijk op maandagochten de 'klusploeg' vormen. Voor een vereniging als RKVV Dommelen is dit zowel een sociaal als functioneel moment in de voetbalweek, wat tevens een fantastische binding met de vereniging voor deze geweldige vrijwilligers is.

Daarnaast is hij voor onze jaarlijkse voetbaldagen, waar we een week lang 250 kinderen uit de hele regio vermaken met allerlei voetbalspelen, onmisbaar. Hij sjouwt, helpt mee met het opbouwen van de spelen, voorziet in sproeiers waaronder kinderen en vrijwilligers zich kunnen afkoelen, en helpt ook weer met het afbreken en afvoeren van al het materiaal. Hij komt zaterdag vooraf met de meest briljante ideeen, heeft daar ook feeling en passie voor en is gedurende de hele week iedere minuut aanwezig om pro-actief de handen uit de mouwen te steken.

Dre heeft een hart van goud en hij heeft die plek in Oranje naar onze mening meer dan wie ook verdiend. Deze nominatie is gedragen door de gehele vereniging, van mini-pupil tot veteraan, van trainers, ouders tot aan hoofdbestuur.