Niet schelden met, maar juist vechten tegen kanker en ondersteunen van het KWF.

19 mei 2023 20:15

Sta je midden in het leven en ben je volop aan het genieten, word je plots ziek en krijg je uiteindelijk de diagnose "kanker" te horen. Dan staat even alles stil en moet je jezelf zien te herpakken. Wat zijn de prognoses op herstel en genezing, hoe ziet deze weg eruit, wat zijn mijn kansen? Je zult het maar meemaken en te horen krijgen.

Gelukkig genezen er steeds meer mensen, maar helaas nog niet allemaal. Ook binnen onze vereniging ontkomen we er jammer genoeg niet aan dat mensen hiermee geconfronteerd worden. We vinden het als bestuur belangrijk om deze mensen te ondersteunen met positieve gedachten en energie. We hopen daarmee de pijn een klein beetje te verzachten en kracht te kunnen geven. Het ondersteunen van het KWF om tegen deze ziekte te vechten is dan ook belangrijk.

Op 1 juni a.s. zal Bram van den Eijnden de Alpe d'huez een aantal keren gaan beklimmen en afdalen. Hij doet dit voor zijn vader die hij het afgelopen jaar verloren is aan deze vreselijke ziekte. Zijn vader is binnen onze vereniging geen onbekende en daarom hebben we besloten om Bram te ondersteunen om zijn doel te halen. Het afgelopen half jaar zijn er lege flessen ingezameld en de opbrengsten hiervan hebben we gedoneerd aan aan Bram (zie foto met ook zijn moeder), en dit is zeker ook symbolisch voor alle anderen binnen onze vereniging die vechten tegen deze ziekte en/of het KWF willen ondersteunen.

We wensen iedereen die geconfronteerd is met deze vreselijke ziekte heel veel sterkte en kracht toe en Bram in het bijzonder op 1 juni met het beklimmen en dalen van de Alpe d'Huez.

Luciën van den Heuvel
Voorzitter RKVV Dommelen