Samen in aktie voor Oekraïne !

9 maart 2022 7:30

Beste Spelers, ouders, supporters en vrijwilligers,
De situatie in Oekraïne gaat ons allemaal aan het hart. De beelden zijn verschrikkelijk. Het contrast met het carnavalsfeest van de afgelopen dagen in ZO-Nederland kan niet groter zijn...... Metaalflex uit Hapert organiseert een grote hulpactie waar we ons als voetballend Valkenswaard (VV de Valk, RKVV Dommelen en SV Valkenwaard) graag bij aansluiten.
Bij Metaalflex werken namelijk heel veel mensen uit Polen en Oekraïne. Onder leiding van deze mensen wordt er een hulpgoederenkonvooi opgezet om de vluchtelingen te helpen.

De oorlog in Oekraïne. Op dit moment komen er in Polen iedere dag vele tienduizenden vrouwen en kinderen aan die moeten vluchten voor het oorlogsgeweld in de Oekraïne. Deze mensen hebben niet meer bij zich dan een klein koffertje met spullen die ze snel bij elkaar hebben gegrist. Hoewel de Poolse bevolking zijn uiterste best doet om deze vluchtelingen menswaardig op te vangen, is er toch een groot tekort aan allerlei eerste levensbehoeften.

Metaalflex gaat helpen door hulpgoederen naar Polen te brengen. U kunt helpen door een pakket te maken. Metaalflex zorgt voor vervoer naar Polen. Vanuit de lokale vestiging in Kędzierzyn-Koźle van Metaal Flex Nederland in Polen wordt dan gezorgd dat de spullen bij de mensen terechtkomen die ze nodig hebben. Wij, en dat zijn in de eerste plaats de Poolse werknemers van Metaal Flex Nederland, envooral de ontheemde vrouwen en kinderen uit het oorlogsgebied die nu in Polen verblijven, waarderen uw hulp. Deze actie heeft een tijdelijk karakter. Wij hopen deze week de eerste goederen naar Polen te zenden.

Er is nu acuut behoefte aan hulp, dus haast is geboden. Deze actie loopt voorlopig tot 15 maart aanstaande. Als we ervan uit gaan dat moeders en kinderen met 1 koffertje vanuit Oekraïne komen, dan is er behoefte aan de volgende producten:
Luiers, vochtige doekjes voor kinderen, babyvoeding, toiletpapier, papieren handdoeken, zeep, shampoo, tandpasta, voedselproducten met een lange houdbaarheid (koffie, thee, suiker, pasta, rijst, chocolade, conserven), nieuwe handdoeken, glazen, kopjes, bestek, potten, pannen, slaapzakken, dekens, beddengoed, dekbedden, kussens, waterkokers, kaarsen, aanstekers, EHBO-dozen, batterijen, zaklampen en schoonmaakproducten.

Hoe goed bedoeld ook, kleding is niet nodig. Daar is inmiddels genoeg van.

Doe mee en laten we als mooie voetbalclubs samen de vluchtelingen helpen!

Vanaf woensdag 9 maart tot en met aanstaande zaterdag 12 maart kan je het, door jou samengestelde hulppakket, aanbieden bij VV de Valk,  bij RKVV Dommelen of bij SV Valkenwaard. De kantines zijn t/m vrijdag 11 maart geopend van 18.30 tot 22.00 uur en op zaterdag 12 maart van 9.00 tot 17.00 uur.

We hebben de Firma Louis Verwimp bereid gevonden de pakketten naar Metaalflex in Hapert te brengen.

Wij staan 100% in voor de betrouwbaarheid van deze actie. Het komt écht goed terecht.

Vragen? Meer info?
Bel Corné Maas (VV de Valk), Luciën van den Heuvel (RKVV Dommelen) of Jacques van Gerven (SV Valkenwaard)

no_war.jpg

hulp.jpg