Maarten de Backer verlengt !

17 januari 2020 0:00

Het hoofdbestuur van RKVV Dommelen heeft de verbintenis met Maarten de Backer als Hoofd Jeugdopleiding verlengd t/m het seizoen 2021-2022. Door de voortzetting van deze langdurige samenwerking gaat Maarten zijn 15e seizoen in als Hoofd Jeugdopleiding / Jeugdcoördinator. Beide partijen gaan met deze nieuwe verbintenis voor continuïteit en ervaring binnen de jeugdopleiding van RKVV Dommelen.

"Ik ken Maarten al zolang hij bij RKVV Dommelen actief is. Gedurende deze jaren heb ik ervaren dat hij erg betrokken is bij de totale vereniging en in het bijzonder bij de jeugd. Hij zet zich in om nieuwe trainers te werven en intern op te leiden tot goede jeugdtrainers en ambassadeurs voor RKVV Dommelen. Daarnaast is hij ieder jaar (mede)verantwoordelijk voor de druk bezochte VSN Specsavers Voetbaldagen die in de zomerperiode bij RKVV Dommelen plaats vinden. Onze jeugdopleiding behoort inmiddels tot de top 200 van amateur jeugdopleidingen van Nederland! Het mag duidelijk zijn dat Maarten hier een groot aandeel in heeft gehad”, aldus Michael Rutten (Voorzitter Technische Commissie).

De komende seizoenen wil RKVV Dommelen nog meer investeren in de jeugdopleiding. Vanuit onze visie en missie zijn wij een vereniging voor alle jongens en meiden die willen voetballen op een voor hem of haar gepast niveau. De komende seizoenen zal er meer ingezet worden op het binden en behouden van jeugdtrainers door o.a. begeleiding van de trainers/coaches, het aanbieden van uniforme oefenstof en het opleiden van jeugdtrainers, scheidsrechters en andere vrijwilligers.

"NIet alleen om talent op te leiden, maar ook om alle jeugd te behouden, vinden we het als vereniging belangrijk om te investeren in de opleiding en begeleiding van trainers en andere vrijwilligers die betrokken zijn bij de vereniging. Het verlengen van het contract met Maarten past dan ook uitstekend in onze toekomstvisie", schetst Peter van Herk, jeugdvoorzitter.

Enthousiast en ambitieus naar de toekomst
Op dit moment volgt Maarten de KNVB-opleiding Hoofd Opleiding A. Middels een verenigingstraject zijn ook de bestuursleden en leden van de technische commissie betrokken om o.a. de positie van Hoofd Jeugdopleiding een andere positionering binnen de club te geven. Het opleiden van spelers van de jongste jeugd tot en met de laatste stap naar de senioren is een prachtig proces om te volgen. Naast het opleiden van spelers levert de hoofd opleiding ook een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling van de trainers, coaches en de ondersteunende staf binnen een vereniging. Dit is de schitterende en veelzijdige context waarbinnen een hoofd opleiding mag werken!

"De afgelopen jaren hebben we als jeugdopleiding enorme stappen gezet, zowel in behoud van onze jeugdspelers als in speelniveau van onze hogere jeugdteams. Ik ben blij en trots dat ik daaraan een bijdrage mag leveren, samen met alle betrokken vrijwilligers die wekelijks actief zijn. De komende seizoenen wil ik mijn steentje blijven bijdragen aan het voetballen van de Dommelse jeugd en samen met alle vrijwilligers, ouders, leden en andere betrokkenen, met plezier, onze gehele jeugd naar een hoger niveau te tillen", aldus Maarten de Backer.

ho jeugd jeugdopleiding