VSN SPECSAVERS VOETBALDAGEN UNIEK VOETBALFEEST !!

12 augustus 2019 12:00

Van maandag 5 t/m vrijdag 9 augustus jl was sportpark ‘t Heike weer het décor van de VSN Specsavers Voetbaldagen. Voor de 18e maal was ’t Heike helemaal uitgerust om een zo’n 230 deelnemers en 75 vrijwilligers een fantastisch voetbalfeest te bieden, en dat is zeker gelukt !

Op maandag 5 augustus was het dan zover ! De 18e VSN Specsavers Voetbaldagen ging beginnen ! Om 7.30 uur (!!) waren alle trainers aanwezig en werden de laatste zaken doorgesproken. Om 8.30 uur waren de eerste deelnemers aanwezig en zij werden in de kleedlokalen ontvangen en voorzien van hun Jako-tenue. Daarna was het tijd voor de opening en presenteerden alle groepen zich op muziek aan de vele aanwezige ouders en andere familie. Na deze opening gingen de groepen naar hun veld toe om te trainen. De trainingen waren ook dit jaar weer opgezet in een circuittraining. In een mini-circuit werd de groepen in 3-en verdeeld en werd er op 3 vormen getraind en doorgedraaid. Deze trainingen waren uitgewerkt en elke trainer wist wat hij of zij moest trainen. In een circuitmodel werkten de groepen elke dag 3 of 6 verschillende vormen af.

Voor de keepers waren er dit jaar weer aparte keeperstrainers. Zij hebben op geweldige wijze de keepers getraind en aan het enthousiasme van de keepers was te merken dat deze keeperstrainingen een succes waren !

Na de trainingen volgden de spelvormen. Dit jaar werd gekozen voor de volgende spelvormen boardingvoetbal, kooivoetbal, straatvoetbal (elke dag), 4 tegen 4 (maandag-donderdag), 6 tegen 6 / 8 tegen 8 (dinsdag), mixbal (6t6, 8t8 en 11t11), (vrijdag) en ballenkoning (elke dag) (o.a. penaltyschieten). Op woensdag wordt verder de gehele dag de Voetbalkermis georganiseerd. Dit zijn 10 verschillende voetbalvormen waaruit 2 spelers overblijven, die vrijdag de finale tegen elkaar spelen.

Tussen de middag stond er voor de kinderen een lunch klaar. Ze konden elke dag kiezen uit 3 broodjes, waarvan één met een snack. Dit werden dagelijks door zo’n 10 smeermoeders bereid. Deze lunch en andere versnapering werden verzorgd in samenwerking met Plus Korner, hoofdsponsor van RKVV Dommelen.

Op vrijdag 9 augustus werden de VSN Specsavers Voetbaldagen afgesloten met de finales van de voetbalkermis en de penaltybokaal. Na de prijsuitreiking werden het sportpark weer meteen schoongemaakt en ontdaan van alle opgebouwde spelen. Ook hier bleek weer dat vele handen licht werk maken. Na de afsluiting om 15.30 uur, was om 17.00 uur alles opgeruimd. Normaliter evalueerden we elke dag de afgelopen dag en bespraken we de komende dag, zo ook op vrijdag. Daarna ging iedereen naar huis om 19.00 uur weer terug te zijn voor de traditionele barbecue. Deze barbecue is voor vele kaderleden het hoogtepunt van de voetbaldagen. Zo’n 55 kaderleden en 15 smeermoeders zet de vereniging een geweldig goed georganiseerde voetbalweek neer die in de regio in hoog aanzien staat. Al met al een geweldig evenement waar de hele club trots op kan en moet zijn !

Specsavers Valkenswaard heeft deze week mede mogelijk gemaakt, samen met alle andere sponsoren. Iets waar RKVV Dommelen hen zeer erkentelijk voor is en hen via deze weg nogmaals wil bedanken voor hun inzet !

Ook in 2020 zullen de voetbaldagen weer plaatsvinden bij RKVV Dommelen en wel van maandag 10 t/m vrijdag 14 augustus. Vanaf 1 november kan er door iedereen ingeschreven worden via www.voetbalschoolnederland.nl, welke tijdens de voetbaldagen in de leeftijd van 6 t/m 16 jaar zijn. Dit geldt natuurlijk voor jongens en meisjes, veldspelers en keepers.

specsavers voetbaldagen vsn