Competitie-indelingen seizoen 2018-2019 bekend

16 juli 2018 22:00

Het seizoen 2018/'19 is op zondag 1 juli formeel van start gegaan. Traditioneel worden in juli als eerste de indelingen voor het nieuwe seizoen bekendgemaakt. De indelingen voor alle teams van RKVV Dommelen zijn inmiddels beschikbaar via Voetbal.nl.

Sinds enkele seizoenen wordt er bij de competitie-indeling naast het sportieve aspect ook gekeken naar de meest optimale geografische indeling voor de verenigingen. Hierbij streeft de KNVB ernaar om competities voor verenigingen, met name aan de districtsgrenzen, op te zetten met meer tegenstanders uit de omgeving, wat resulteert in meer derby’s, minder reisafstanden bij uitwedstrijden en meer toeschouwers bij de wedstrijden.

Afhankelijk van het niveau en de verenigingen uitkomende op een bepaald niveau is dat echter niet altijd mogelijk en kan een indeling voor een team ongunstiger uitvallen. Helaas valt daar niet altijd aan te ontkomen.

Belangrijke data start seizoen 2018/'19

• Publicatie bekerindelingen A- en B-categorie is op 27 juli 2018;
  • Publicatie nummering bekercompetitie A- en B-categorie is op 28 juli 2018;
  • Publicatie wedstrijdprogramma bekercompetitie A- en B-categorie is op 10 augustus 2018;
  • Publicatie nummering en wedstrijdprogramma A- en B-categorie is op 17 augustus 2018;
  • Start bekercompetitie A- en B-categorie in het weekend van 1 en 2 september;
  • Start competitie A- en B-categorie in het weekend van 22 en 23 september 2018.

18-19 competitie knvb