Afsluiting van een bijzonder seizoen

20 juni 2022 21:45

Het seizoen van onze selectie Dommelen 1 zit er dan uiteindelijk toch op. Een bijzonder seizoen te noemen, waarin verdienstelijk is gevoetbald, en waar het team niet altijd het geluk aan de broek had hangen.

Als de laatste wedstrijd thuis tegen Hoogeloon is gespeeld en de balans opgemaakt is het een feit dat we op een na laatste zijn geworden in onze competitie. Dit ondanks dat we maar liefst 28 punten hebben gehaald, wat normaal gesproken voldoende is om de nacompetitie te ontlopen. Echter niet dit seizoen, de teams waren aan elkaar gewaagd, zoals de eindstand ook laat zien, met maar liefst 6 teams die binnen 3 punten afstand van elkaar zijn geëindigd. Een wedstrijdje meer gewonnen en de nacompetitie was ontlopen. Niet te min was er vertrouwen (zeker bij de voorzitter) om de klus van 3 wedstrijden winnen te klaren.  We horen in de derde klasse thuis en dat we kunnen voetballen hebben we laten zien tijdens de competitie, immers je haalt niet voor niets 28 punten.

Met vertrouwen en vol goede moet op weg in de bus naar Buren op jacht naar het startbewijs voor de tweede wedstrijd. Een spannende wedstrijd waar we 120 minuten voor nodig hadden om verdiend het startbewijs voor de wedstrijd tegen VV Vessem te bemachtigen. Eveneens in Vessem waren er 120 minuten nodig om ook deze klus te klaren en het startbewijs veilig te stellen voor de laatste wedstrijd in deze nacompetitie. Alles was gegeven in deze wedstrijd, de tank leeg gespeeld, maar er vertrouwen in blijven houden op een goede afloop en die kwam er dan ook. De laatste wedstrijd was tegen Avesteyn. Deze keer op neutraal terrein bij vv UNA, waar we ontzettend goed zijn ontvangen. Complimenten en dank aan bestuur en vrijwilligers van UNA voor deze fijne ontvangst en goede zorgen. Na de wedstrijd van 'wie heeft het meeste vuurwerk bij zich en afgestoken' nipt te hebben verloren van Avesteyn startte de spannende wedstrijd. Behoud in de de derde klasse stond op het spel. Gespannen gezichten van alle spelers op het veld. Kom op blauw witten "wir shaffen das". Vol goede moed met alle vertrouwen zien onze meegereisde supporters dat Avesteyn met licht overwicht aan de wedstrijd begint, wat resulteert een een tegendoelpunt in de eerste helft. Oei, even een kleine domper, maar vertrouwen houden dat het goed komt in de 2de helft. Onze "mannschaft" komt goed uit de kleedkamers en neemt het initiatief. Kansen komen er, het is wachten op de belangrijke gelijkmaker, die dan ook niet kon uitblijven. Een enorme boost voor het zelfvertrouwen, we geloven er in dat het ook echt kan gaan lukken, maar laten we wel hopen dat er géén 120 minuten voor nodig zijn. Beduidend fitter en met meer energie in de tank dan de tegenstander wordt er hard aan gewerkt om de wedstrijd te beslissen. De ontlading en vreugde is dan ook groot wanneer het bevrijdende en winnende doelpunt vlak voor het einde van de wedstrijd valt. "Wir haben es geschafft!!"  Complimenten aan alle spelers en de staf voor deze puike prestatie, dik en dik verdiend.

In de de kantine op 't Heike hebben we het gevierd alsof we kampioenen waren geworden, want zo voelde het wel een beetje. Een blije voorzitter, een apetrots bestuur op onze jongens. Nogmaals de complimenten en waardering voor de getoonde inzet en behaalde resultaat voor iedereen die hier zijn steentje aan heeft bijgedragen.
Speciale dank aan de verzorgers, keeperstrainer, teamleider, vlaggers en in het bijzonder Marc van Holten die dit seizoen bijna alle wedstrijden voor Dommelen 1 langs de lijn heeft gestaan en deze taak het komend seizoen zal overdragen aan Peter van Weert. Speciale dank ook aan Tonnie van de Dungen die 4 seizoenen lang de assistent was onze hoofdtrainer. De grote inzet, expertise en betrokkenheid van Tonnie binnen de selectie wordt enorm gewaardeerd. Fijn dat Tonnie dan ook aan de vereniging verbonden blijft binnen de TC. Ten slotte speciale dank aan onze hoofdtrainer Paul Firet. Maar liefst 5 seizoenen lang de trainer van Dommelen 1, een "jongen" van de club. De eerste trainer uit onze eigen vereniging, iets waar Paul altijd trots op mag zijn. De technische vaardigheden, voorbereidingen, tomeloze inzet en enorme betrokkenheid van Paul bij onze vereniging en in het bijzonder de selectie wordt zeer, zeer gewaardeerd. We hopen dan ook dat we in de nabije toekomst nog van Paul zijn diensten gebruik mogen blijven maken binnen onze vereniging. Paul enorm BEDANKT!

Dank ook aan alle trouwe supporters die het afgelopen seizoen langs de lijn stonden en ook tijdens de laatste 3 wedstrijden in de nacompetitie. We hopen jullie komend seizoen weer in grote getalen langs de lijn te mogen begroeten.

Het einde van een bijzonder seizoen met een fantastisch resultaat, handhaving in de derde klasse!

Daar mogen wij BLAUW WITTEN gerust trots op zijn.

Luciën van den Heuvel
Voorzitter RKVV Dommelen