Geslaagd Schoolvoetbaltoernooi groepen 5/6

10 april 2024 8:45

Op woensdag 10 april vond het 3e Valkenswaardse KNVB Schoolvoetbaltoernooi plaats voor de groepen 5/6. Op sportpark ’t Heike in Dommelen waren zo’n 300 kinderen, verdeeld over 31 (!) teams van 10 basisscholen actief. Het was een geslaagde, zonnige, editie met veel lachende kinderen, enthousiaste supporters en veel voetbalplezier.

Hoewel voetbalplezier, meedoen en samen met je klas voetballen het belangrijkste is, ging het natuurlijk ook om de prijzen. Er werd fanatiek gestreden bij iedere wedstrijd om de felbegeerde bekers mee naar school te nemen. In de poulefase speelde ieder team 7 wedstrijden tegen elkaar, waarna de eerste geëindigd in iedere poule doorging naar een halve finale. Uiteindelijk won het team “De Smelen 1”, na penalty’s, de spannende finale en mogen zij door naar de KNVB-regiofinale op woensdag 15 mei a.s. Het team Schepelweyen 3 werd 2e en Christoffelschool 2 legde beslag op de 3e plaats.

Iedereen een prijs
Niet alleen de winnaars ontvingen een mooie prijs. Alle deelnemende kinderen ontvingen een herinneringsmedaille en het befaamde KNVB Schoolvoetbalvaantje mee naar huis. Het KNVB Schoolvoetbaltoernooi is juist niet alleen bedoeld om een winnaar te krijgen, voetbalplezier beleven met je klasgenootjes is het allerbelangrijkste!

Vrijwilligers zijn een onmisbare schakel
Niet alleen de kinderen beleefden veel plezier, ook de vrijwilligers van RKVV Dommelen had het naar de zin. Er waren zo’n 12 scheidsrechters actief, 2 veldcoördinatoren en 2 algemeen organisatoren. Dit zorgde voor een soepel verlopend toernooi, waarbij voor de vele bezoekers ook de kantine van ’t Heike geopend was. Een speciaal woord van dank aan deze vrijwilligers en WeDommelen en Sportprijzen Valkenswaard voor de ondersteuning van dit mooie evenement.

Het toernooi is niet meer weg te denken
Het was voor RKVV Dommelen de 3e keer dat zij dit KNVB Schoolvoetbaltoernooi organiseerde. Het toernooi voor de groepen 7/8 is al jaren bij De Valk. In overleg met Sportief Valkenswaard is dit toernooi sinds 2022 ook voor de kinderen uit de groepen 5/6, en aan het enthousiasme te zien, is dat een schot in de roos. In 2025 zal RKVV Dommelen zeker weer een KNVB Schoolvoetbaltoernooi voor de groepen 5/6 organiseren.

Speciaal woord van dank aan onze vrijwilligers, zowel de (jonge) spelbegeleiders, als ook de medewerkers van onze sponsor Essentra en de andere vrijwilligers, iedereen super bedankt! Ook WeDommelen, Sportprijzen Valkenswaard en Sportief Valkenswaard bedankt voor de prettige samenwerking!

IMG_1928.jpg

IMG_1927.jpg