Vrouwen VV de Valk en RKVV Dommelen bundelen hun krachten

30 augustus 2021 17:00

Beide vrouwenteams kunnen teruggrijpen op een rijke historie, waarbij bezieling hand in hand gaat met een goede dosis plezier en saamhorigheid. Deze trend willen zij graag voortzetten en verder uitbouwen, en nu met elkaar!

Bij veel voetbalclubs komt er op enig moment de vraag of je een volgend seizoen nog met een team verder kunt. Spelerstekorten door o.a. blessures, de vele andere sporten, het klaar zijn met deze sport, of het simpelweg overstappen naar een andere club, liggen daar vaak aan ten grondslag. Je kunt je dat als vereniging laten gebeuren of je zoekt naar oplossingen. RKVV Dommelen en De Valk zijn samen met de dames van beide clubs en de KNVB op zoek gegaan naar die oplossing. En die oplossing is na uitvoerig overleg gevonden.

Samen gaan ze het seizoen 2021-2022 in. De dames zelf zijn direct betrokken bij de oplossing! Dat leverde prachtige meetings op met analyses, dialogen, en ook samen enkele weken bij beide sportparken trainen. De basis hiervan moest zijn dat de dames elkaar vonden. Als die chemie ontstaat kun je mooie stappen maken. Met een 30-tal dames van VV de Valk en RKVV Dommelen wordt er ook dit seizoen weer volop vrouwenvoetbal gespeeld in Valkenswaard! En dat is wat beide besturen graag wilden bewerkstelligen. De plannen met betrekking tot de trainingen, tenues, het aantrekken van een trainer etc., worden nu in samenwerking met de KNVB afgerond.

De besturen van beide verenigingen vinden dit nieuwe initiatief een schoolvoorbeeld van sportieve samenwerking! Zo win je wedstrijden, want als één groot team ben je altijd sterker dan de beste individualist!

Namens de besturen van VV de Valk en RKVV Dommelen

Corne Maas en Lucien van den Heuvel                  valk.jpg             Dommelen_Logo_transparant.png

21-22 dames1 de valk dommelenvr1 rkvvdommelen