Uniek contract voor Vince Eijkens (Jo17-1) !

14 juni 2021 9:45

Vince Eijkens, speler van onze Jo17-1, is niet alleen bedreven met voetballen op het veld, ook op het digitale veld is hij talentvol. Vince tekende recent een contract met ECV ESports, zij zijn de 1e professionele Esports organisatie van Nederland. Sinds 2004 scouten en leiden ze Esports talenten op. Een geweldige stap voor Vince!

De meeste bekende namen van de hedendaagse Nederlandse Esport zijn begonnen bij ECV. Denk hierbij aan Koen Weijland (presentator van o.a. Team Gullit en Edivisie), Dani Hagebeuk (Esporter Ajax in de Edivisie), Renzo Oemrawsingh (Esporter Vitesse en coach bij Team Gullit) en Stefano Pinna (esporter voor VVV in de Edivisie). Verder spelen Mark Groenland (Greenhopper) en Jason Glas, beiden namens ECV, dit seizoen voor Fortuna Sittard in de Edivisie.

Door de ervaring van ECV van de afgelopen jaren in de Esports hebben ze een opleidings traject ontwikkeld waarin alle aspecten van de Esports aan bod komen. Denk hierbij aan fysieke- en mentale training. Personal coaching en trainingen om de stap naar een hoger niveau te kunnen gaan maken.

Contract Vince
Om uiteindelijk op 2 april het contract bij ECV te kunnen tekenen is er een jaar van hard werken aan vooraf gegaan, zoals kwalificatietoernooien op nationaal en internationaal niveau gespeeld en elk weekend weekendleague spelen. Het doel in de weekendleague was eerst Elite1 halen, dit betekent van de 30 wedstrijden er minimaal 27 winnen. Nadat Elite 1 werd behaald, waarbij het de ene week beter ging dan de andere week, werd het nieuwe doel 30-0.

Door het behalen van Elite 1 kun je 'verified speler' worden. Dit geeft de mogelijkheid om mee te doen aan de qualifier toernooien van EA. In deze toernooien spelen ook professionals mee waardoor het niveau erg hoog is. Door een paar goede resultaten op de qualifier toernooien behaald te hebben en goede resultaten in de weekend league (waaronder 4x 30-0) stond Vince op de 217e plek van Europa en de 12e plek van Nederland op de Playstation. Deze resultaten hebben ervoor gezorgd dat Vince bij ECV het contract heeft getekend.

Wil jij dit ook bereiken?
Het advies dat ik heb voor de jongens en meisjes die dit ook willen bereiken is dat je altijd in jezelf met geloven. Daarnaast is het helemaal niet erg om fouten te maken, hiervan leer je eigenlijk alleen maar. Bekijk bijvoorbeeld je fouten terug via de playstation en bedenk wat je de volgende keer anders zou doen.

Wij wensen Vince veel succes en veel plezier!

-xql979.jpg

20-21 esports jeugdopleiding jo17-1