UPDATE KUNSTGRASVELD TBV JEUGDTEAMS

16 november 2016 22:00

Beste leden, ouders, vrijwilligers,

N.a.v. een nader onderzoek van de Gemeente Valkenswaard heeft het hoofdbestuur, tesamen met de jeugdcommissie, (en in samenspraak met de overige Valkenswaardse voetbalverenigingen) besloten alle jeugdteams tijdelijk geen gebruik meer te maken van het kunstgrasveld. Reden hiervan is dat uit onderzoek gebleken is dat gemeten waardes hoger dan verwacht zijn en dat het wenselijk is om blootstelling aan de rubberen korrels zoveel als mogelijk te vermijden, ondanks dat er geen acuut risico voor de gezondheid is.

Op termijn zal er meer duidelijkheid komen en tot die tijd is besloten de jeugdteams geen gebruik meer te laten maken van het kunstgrasveld, zowel bij thuis- als uitwedstrijden.

Wat dit concreet betekent voor de trainingen en wedstrijden van onze jeugdteams wordt de komende dagen gecommuniceerd naar de begeleiding van deze teams.

Het persbericht van de Gemeente Valkenswaard is hier te lezen.

Met sportieve groet,

Hoofdbestuur & Jeugdcommissie