KNVB Basismodule JVTC bij RKVV Dommelen

7 februari 2020 12:00

RKVV Dommelen hecht veel belang aan de begeleiding en opleiding van de trainers in de jeugd (en senioren). (nog) Betere trainers leidt tot (nog) meer plezier en ontwikkeling bij de kinderen en dat leidt weer tot meer betrokkenheid van zowel trainers als jeugdleden. Bewezen is dat o.a. daardoor kinderen langer blijven voetballen, iets wat bij RKVV Dommelen tot de belangrijkste doelen behoort binnen de jeugdopleiding.

Wat is het ?
De basismodule JVTC is een interne opleiding van 4 bijeenkomsten, gericht op het verder ontwikkelen van trainers bij de pupillen (Jo8 t/m Jo12) in hun trainingen en wedstrijden.

Wanneer vindt het plaats ?
Deze opleiding vindt plaats op 4 maandagen :
Ma. 9 maart (thema = wedstrijd)
Ma. 30 maart (thema = training)
Ma. 18 mei (thema = training)
De 4e maandag wordt na ma. 18 mei ingepland.

Iedere bijeenkomst ziet er als volgt uit :
18.00 uur start
18.15 uur praktijk (buiten)
19.30 uur nabespreken praktijk
20.15 uur ‘theorie’
21.00 uur afsluiting

Deze opleiding vindt dus plaats tijdens je training. Uiteraard zorgen we ervoor dat jouw team kan trainen, als jij deze opleiding volgt. Daarnaast gebruiken we de teams van de cursisten in de opleiding.

Tussen de bijeenkomsten voer je enkele praktijkopdrachten uit, die je kunt doen bij je eigen team.

Inhoud van de opleiding ?
O.a. de volgende thema’s worden behandeld :

• Wie ben ik, wat kan ik en waar kan ik me nog verder in ontwikkelen?
  • De structuur van voetballen; aanvallen, omschakelen en verdedigen
  • Het begeleiden en coachen van voetballers
  • Wat leer ik kinderen in welke leeftijd ?

Daarnaast inventariseren we in de 1e bijeenkomst jullie wensen en vragen aangaande het trainen en coachen van de pupillen. De opleiding zal door Maarten de Backer verzorgd worden.

Interesse om mee te doen ? Of meer informatie ? Twijfel je ?
Neem contact op met Maarten de Backer, via 06-12974360 of [email protected].

De opleiding is zeker ook toegankelijk voor ouders die komend seizoen iets willen gaan betekenen rondom het team van hun kind of jeugdspelers die ambitie hebben om trainer bij de jeugd te worden.

jeugd jvtc opleidingen