Dommelen ondertekent Sportakkoord

22 januari 2020 12:00

Op vrijdag 17 januari j.l. heeft RKVV Dommelen, samen met 36 andere sportaanbieders of -partners, het Valkenswaardse Sport- en Beweegakkoord ondertekend.

Aanleiding is het Nationale Sportakkoord wat in 2018 gesloten is om de sport te versterken en de maatschappelijke kracht van sport optimaal te benutten. In Valkenswaard was reeds een sportvisie ontwikkeld. In het verlengde daarvan wordt gewerkt aan een lokaal sportakkoord. Het sportakkoord is een set afspraken tussen sportaanbieders, maatschappelijke partners, gemeente en ondernemers. Het legt vast door wie en hoe wordt samengewerkt. De betrokken partijen beslissen samen over de inhoud en nemen samen verantwoordelijkheid voor de uitvoering.

Op 30 en 31 oktober is een sportformateur met enthousiaste verenigingen en inwoners aan de slag gegaan om te komen tot een lokaal sportakkoord, waarbij er invulling gegeven is aan de volgende thema's:

1. Iedereen kan meedoen
  2. Jeugd in beweging
  3. Vitale sport- en beweegaanbieders
Op 11 en 12 september is RKVV Dommelen en de andere betrokken partners aan de slag gegaan tijdens de startbijeenkomsten om te komen tot een Lokaal Sportakkoord voor de gemeente Valkenswaard. Bijeenkomsten met veel betrokken spelers in het sportveld van Valkenswaard. Per thema werden er concrete doelstellingen en acties uitgewerkt.

Op basis van de opbrengsten uit de bijeenkomsten is er een concept sportakkoord ontwikkeld. Dit concept is binnenkort met betrokkenen gedeeld en besproken op woensdagavond 11 december. Uiteindelijk is er een Valkenswaards Sport- en Beweegakkoord opgesteld waarmee alle partners met de gemeente aan de slag gaan.

Meer weten ? Klik hier. Heb je ideeen of wil je meehelpen ? Stuur een mail naar Maarten via [email protected].

gemeente sportakkoord valkenswaard