Geslaagd vrijwilligersfeest 2019 (foute bingo show)

12 april 2019 20:00

Foute Bingo met serieuze prijzen?!!

Zaterdag 6 april was het dan zover, tijd om alle vrijwilligers van onze mooie voetbalvereniging namens het bestuur eens in het zonnetje te zetten en een mooie avond te bezorgen. Een mooie avond werd het zeker waar nog lang werd nagekeuveld over de foute cijfers, de knopen en ludieke prijzen.

Deze avond werd werd geopende door onze secretaris, waarbij hij alle vrijwilligers, ook die niet aanwezig konden zijn, ontzettend bedankte. Dank voor hun onvoorwaardelijke inzet, betrokkenheid, enthousiasme en doorzettingsvermogen om voor een onbezorgd en goed georganiseerd voetbal te zorgen voor alle spelers van onze vereniging. Zonder deze vrijwilligers zou dit absoluut onmogelijk zijn.

Na de opening werden door Maarten de Backer dit jaar 2 i.p.v. 1 (Jeugd)leiders van het jaar gehuldigd, te weten Edwin Daris en Tonnie van den Dungen. Wij feliciteren hen met deze eretitel.

Toen brak het moment aan dat de foute bingo kon beginnen. Wat moet je je hierbij voorstellen was een veel gehoorde vraag. Alle aanwezigen wisten het snel, Jet kwam de kantine binnen om de boxen aan en de bingoballen klaar te zetten. Vervolgens deelde ze tafelkleedjes uit grootmoeders tijd in alle mogelijke kleuren en afzichtelijke patronen uit, die de tafels van de kantine een bont gekleurd jaren 70 uitstraling gaven. Lampen met dito gedateerde lampenkappen maakte het geheel af. Tot slot werd er een schaal met een enorme diversiteit aan grote en kleine knoppen door Jet op de bonte tafelkleedjes gezet. Klaar om met de Bingo te beginnen, maar ja waar zijn de kaarten? Dan komt Marie de kantine binnen, een pittige dame van jonge leeftijd met dito intelligentie en geslepenheid. Voordat we konden beginnen moesten er eerst een paar aanwezige naar voren komen die op ludieke wijze (of ze het allemaal even leuk vinden is de vraag) in het zonnetje werden gezet door Marie. Andere kwamen er genadiger af, zij mochten bij hun tafel blijven waar ze door Marie werden getrakteerd op warme niet misteverstane woorden. De toon was gezet en de eerste van 3 rondes kon beginnen.

Heuse bingokaarten waren inmiddels uitgedeeld door Jet en de knopen konden gelegd worden. Tel je knopen, want een volle rij (vijf knopen wel te verstaan) is BINGO! Roep vooral géén KIEN of iets anders, want dan riep je de toorn van Marie over je af. Al snel was er de eerste bingo, gevolgd door de tweede om deze ronde te eindigen met 5 winnaars. Allen moesten samen met Marie een dansje doen en liedje zingen. Maar ook de andere in de kantine werden geachte mee te doen. Het was een ware ochtendgymnastiek, maar dan op de vroege avond. Daar krijg je dorst van, doe mij er nog maar eentje werd al snel door de kantine geroepen. De eerste prijs was op koffie met Jet in de vorm van een mooi koffiepakket. De andere winnaars hadden prijzen van een vinyl langspeelplaat tot speelgoedje. Ronde twee ging weer starten en opnieuw werden enkele aanwezige in een ludiek zonnetjes gezet door Marie. Wederom waren er 5 winnaars die ook nu weer een liedje met Marie en zaal mochten zingen vergezeld door een fout dansje. Overigens kon er ook gesproken worden over toch wel enkele foute liederen gedurende de bingo. De laatste ronde brak aan en dan mag ook onze hoofdtrainer niet vergeten worden in het ludieke zonnetje gezet te worden. Hij zal er nog met warme herinneringen aan Marie aan terug denken. Na ook de laatste 5 prijswinnaars hun mooie maar ook foute prijzen te hebben uitgereikt was het tijd om van Jet en Marie afscheid te nemen. Samen hadden ze voor een gezellige foute bingoavond gezorgd waar nog lang over nagekletst zal worden. In polonaise op onze eigen voetballied werd het serieuze (haha) gedeelte van deze avond afgesloten en was er gelegenheid om na te buurten en kletsen onder het genot van een lekker drankje.

We mogen uiteraard niet vergeten om de mensen die deze foute bingoavond georganiseerd hebben te bedanken! Bedankt Harry, Maarten, Edwin en Ingrid, het was TOP!!

Klik hier voor de fotoimpressie

Groetjes Luciën

vrijwilligers