Peter van Rooij (1956 - 2018)

18 april 2018 16:00

Nog volop in het leven en bruisend van energie hebben wij met intens verdriet, geheel onverwacht afscheid moeten nemen van Peter van Rooij

Peter van Rooij was een verenigingsmens pur sang. Bij RKVV Dommelen was hij jarenlang betrokken in meerdere functies; als medewerker van de kantine en als scheidsrechter bij zowel bij de jeugd als bij de senioren.

Maar bovenal heeft Peter zich ingezet in de begeleiding en ontwikkeling van jonge beginnende scheidsrechters. Toen een tiental jaren geleden een project binnen RKVV Dommelen opgestart werd om ieder jaar nieuwe scheidsrechters op te gaan leiden was Peter direct bereid om hier mede zijn schouders onder te zetten. Zijn betrokkenheid hierin was heel groot, en de rust en het geduld dat hij had met de jeugd kenmerkte Peter. Talloze zaterdagen stond hij langs de velden als steun en toeverlaat voor de jongeren die voor het eerst voetbalwedstrijden gingen fluiten, en altijd had Peter positieve tips. Het ging nooit over fouten in de arbitrage, maar altijd over zaken die beter konden gaan.

Als kantinemedewerker op zijn vaste dinsdagavond was hij een graag geziene gastheer. Hij toonde oprechte interesse in alle bezoekers en wist altijd iedereen een welkom gevoel te geven in de kantine. Peter is gestorven tijdens het uitoefenen van één van zijn andere hobby's namelijk wielrennen met een vriendengroep.

RKVV Dommelen zal Peter enorm gaan missen, niet alleen als vrijwilliger van onze vereniging, maar vooral als een heel aangenaam persoon.

Hoofdbestuur RKVV Dommelen

De crematie vindt a.s. zaterdag 21 april om 11.00 uur plaats in het crematorium te Eindhoven. Bij de thuis- en uitwedstrijden van deze week en komende weekeinde zal één minuut stilte in acht genomen worden.