Nieuw in seizoen 17-18 : Veterinnen

27 juli 2017 9:00

In het seizoen 2017-2018 zullen een aantal nieuwe zaken aangepast of geintroduceerd worden in het voetbal algemeen of bij RKVV Dommelen specifiek. In deze rubriek zullen we in de komende weken diverse ontwikkelingen delen.

RKVV Dommelen heeft al jarenlang een eigen Damesteam, tegenwoordig Vrouwen1 genoemd in de KNVB Competitie. Dit team speelt al jaren, met veel plezier, in een Kempische klasse tegen allemaal teams van verenigingen uit de regio. De oorsprong van dit team ligt ongeveer 15 jaar geleden en de meiden van het eerste uur, stappen nu over naar het nieuwe "Veterinnen-team", de vrouwelijke variant van de Veteranen.

Deze vrouwen, allemaal in de leeftijd tussen 26 en 37 jaar, willen graag blijven voetballen, echter hebben ze redenen waardoor 2 keer in de week trainen en zondags voetballen, lastig is. Vandaar de stap naar dit team en zij starten in seizoen 17-18 met een wekelijkse training op woensdagavond. Later in het seizoen zullen zij deel gaan nemen aan toernooien 7 tegen 7, tegen vergelijkbare teams in de regio, op vrijdagavonden.

Het Veterinnen-team is intussen zo'n 15 vrouwen groot en zij zoeken nog wel een trainer voor de woensdagavond. Mocht jij interesse hebben in meedoen met dit team of als trainer, dan stuur een mail naar [email protected].

Meer info over 7 tegen 7 voor vrouwen, kijk dan op deze pagina van de KNVB : http://www.knvb.nl/doe-mee/voetbalvormen/7x7/vrouwen

17-18 7tegen7 veterinnen vr1