Nieuw in seizoen 17-18 : nieuwe wedstrijdvormen voor Jo8- en Jo9-teams

17 juli 2017 9:00

In het seizoen 2017-2018 zullen een aantal nieuwe zaken aangepast of geintroduceerd worden in het voetbal algemeen of bij RKVV Dommelen specifiek. In deze rubriek zullen we in de komende weken diverse ontwikkelingen delen.

Het amateurvoetbal start vanaf het komende seizoen met nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen. Kinderen van zeven tot twaalf jaar gaan wedstrijden spelen op kleinere veldjes en in kleinere teams, waardoor ze vaker aan de bal komen en meer dribbelen, schieten, samenspelen en scoren. Dit draagt bij aan het spelplezier en de ontwikkeling van ieder kind op elk niveau.

De nieuwe wedstrijdvormen worden in twee seizoenen, stapsgewijs ingevoerd. Dit besluit is tot stand gekomen na zorgvuldig overleg met de verenigingen en op basis van uitgebreid onderzoek. Op zaterdag 21 januari 2017 heeft de ledenraad van de KNVB - het hoogste besluitorgaan in het amateurvoetbal - aangeven voorstander van de vernieuwingen rondom de nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen te zijn. Nederland volgt hiermee het voorbeeld van Engeland, Duitsland, Spanje en Portugal, waar al langer op kleinere veldjes, en in kleinere teams wordt gevoetbald.

Komend seizoen gaan de categorien Onder 8 en Onder 9, 6 tegen 6, spelen. Het seizoen daarna volgen de categorien Onder 10, Onder 11 en Onder 12. Zij gaan ook 6 tegen 6 (onder 10) en 8 tegen 8 (onder 11 en onder 12) spelen.

Speciaal voor alle betrokkenen is er een online magazine gelanceerd met daarin alle informatie. Dit magazine is te vinden via de (speciale) website : www.knvb.nl/pupillenvoetbal of rechtstreeks hier. Op onze eigen website is ook meer info te vinden : https://www.rkvvdommelen.nl/598/pupillenvoetbal/

Wij zullen de ouders in de ouderbijeenkomsten per team informeren over deze nieuwe wedstrijdvormen. Tevens zullen wij de ouders betrekken bij de organisatie rondom deze wedstrijdvormen, zodat wij allen samen kunnen blijven genieten van het voetbalplezier van onze teams en de tegenstanders. Indien er nu al vragen zijn, kunnen deze gesteld worden via het mailadres [email protected].

17-18 6tegen6 o8 o9